Terms and conditions

Pris

Min standard timepris er: 850 kr. ekskl. moms og én arbejdsdag er 8 timer.
Timeprisen justeres hvert år d. 1. oktober.


Deadline

Jeg bestræber mig altid på at overholde alle aftalte deadlines og forventer derfor det samme af dig. EOD står for ‘end of day’ – og hvis jeg skriver at jeg leverer EOD, så modtager i leverance fra mig allersenest kl 23.59 på givne dag. 


Mine arbejdstider hvor jeg kan træffes og besvarer mails er hverdage fra 9.00 til 17.00. Jeg besvarer mails løbende.

Hvis din opgave kræver, at jeg arbejder mellem klokken 17.00 og 09.00 på hverdage, kommer der et tillæg på 50% oveni standard timeprisen. I weekender og på helligdage kommer der et tillæg på 100%. Arbejde på skæve tider opstår, hvis jeg modtager information og materiale for sent og deadline ikke kan rykkes.  Jeg gør dig altid opmærksom på evt. tillæg før jeg påbegynder/fortsætter med opgaven, så du har mulighed for at udskyde leveringsdatoen og dermed undgå tillæg.

Jeg holder som udgangspunkt fri alle helligedage, med mindre andet er aftalt. 

Arbejdstider


Du vil blive bedt om at godkende alle trykklare filer inden de sendes til tryk. Jeg frasiger mig et hvert ansvar for alle typer fejl ifbm. det trykte materiale. Derfor er det uhyre vigtigt at du tager dig god tid til at gennemgå arbejdet og dobbelttjekke at alle elementer er korrekte inden du godkender den trykklare fil.

Du skal selv sikre dig at tilsendt materiale ikke er i strid med ophavsretsloven.

Efter endt arbejde ejer jeg alle arbejdsfiler med mindre andet er aftalt. Disse kan til hver en tid frikøbes.

I forbindelse med illustrationsarbejde ejer jeg samtlige rettigheder med mindre andet aftales. Illustrationer kan frikøbes efter aftale enten over en begrænset løbetid og med delvise eller fulde brugsrettigheder.

Rettigheder og ansvar


Jeg sender faktura umiddelbart efter 1. designudkast med mindre andet er aftalt. Betalingsfristen er 8 dage. Jeg sender rykkere ved sen betaling og pålægger gebyr.

Betaling


Planer ændrer sig, og det har jeg fuld forståelse for. Hvis du har booket mig til en opgave, kan du frit aflyse opgaven frem til 48 hverdagstimer før start. Jeg er først korrekt booket, når tilbudet er godkendt på mail, jeg har godkendt opgaven og vi har aftalt deadline. Opgaver der ikke bliver aflyst i tide, bliver faktureret 100 % for allerede brugte timer på opgaven samt 50 % af reserverede timer.

Aflysning af booket tid


Jeg noterer timer pr. påbegyndte time. Mindste fakturerede forbrug er 1 time.
Den arbejdstid, som bliver faktureret, omfatter idégenerering, design, produktion, rentegning, levering af filer, rådgivning i løbet af opgaven, indhentning af tilbud fra trykkeri etc., tid anvendt på transport til og fra dit/jeres kontor, møder, telefonsamtaler og mail-korrespondance. Alle timer er estimerede og disse kan derfor overskrides. Jeg vil i så fald påtale dette i rimelig tid. 

Timeforbrug


Tilbudet gælder fra dags dato og 14 dage frem. En eventuel forhandling af tilbud og /eller godkendelse af tilbud skal foregå på mail og når tilbudet er godkendt indgår vi derved en bindende aftale. 

Tilbudet gælder


Dette skriv er under udvikling og der tages derfor forbehold for ændringer.
For terms & conditions in english, please email Studio Lou
at hello(a)louiseovergaard.dk